Racing

Peter tävlar med ovärderligt bistånd av Kenneth med en Westfield SEiW som registreringsbesiktigades i slutet av juli 2010. Den har breda länkarmar fram och nedsänkt golv och har en Ford Duratec-motor som är försedd med Jenvey spjällhus och Westfield grenrör med Raceco ljuddämpare. Motorn är bromsad till strax över 180 hk. Motorstyrningen sköts av en OMEX 600. Växellådan är en typ-9 med hög e

tta, lämplig för racing. Motorn har en Radtech kylare, AP racekoppling och lättat svänghjul. Ventilkåpa, våtsump och ”waterrail” är från Raceline. Motorn har elektisk vattenpump. Bromsar fram utgörs av AP-racing fyrkolvsok

med ventilerade skivor och bromsarna bak är HiSpec tvåkolvsok. Bilen är försedd med bromsvåg. Stötdämpare runt om är Protech med Westfields uppgraderade krängningshämmare fram. Standard Westfield kaross med avtagbara bakskärmar. Bilen är orange med svarta skärmar. Bilen har digital instrumentering och loggningsutrustning från Race Technology. Däcken är Yokohama 048 R-däck, soft, 205/65 x 13 monterade på Team Dynamics Pro Race 1,2 13×7.

Den första tävlingen som bilen deltog i var en deltävling i Malmö Sports Car Club:s, MSCC, klubbmästerskap i oktober 2010 på Ring Knutstorp och resulterade i en fjärdeplats med en bästa tid om 1:08,1

70. Under vintern 2012/2011 togs vindrutan bort och ersattes med vindavvisare. Samtidigt installerades dataloggningsutrustning i bilen.

Under 2011 deltog vi i alla deltävlingar i MSCC:s klubbmästerskap och slutade på andra plats med två segrar, en tredjeplats, en fjärdeplats och en sjundeplats. Vi deltog också i Svenskt Sportvagnsmeeting i juli 2010 där vi kom nia efter ett kaotiskt regnkval och bröt det andra heatet efter en krasch.

Bästa tid Sturup Raceway: 1:07:338

Bästa tid Ring Knutstorp: 1:05,600

Anders bil ser ut som en kopia av Peter’s – vi gillar orange. Specifikationerna på bilen är också i stort sett samma som Peters med skillnaden att den har lite högre effekt, 220hk och våtsump.  För framdrivningen sitter det en sexväxlad sekventiell låda från Sadev, med paddlar på ratten och en Tran-X diff. Den har även lite bredare däck och fälgar 205/235, fram/bak och i regel sitter det  Kuhmo däck på fälgarna från Compomotive.

Första säsongen 2013 fick bilen jobba tredubbelt både i MSCC klubbmästerskap och SPVM där den var med både i roadsport och modsport. Med tanke på att Anders missade några tidiga deltävlingar kan man anse 4:a, 2:a och 2:a som godkända resultat.

Bästa tid på Knutstorp i Modsport 1:03,9 och Roadsport/MSCC 1:04,6